Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe
„UNIDROG” Sp. z o.o.
Oprócz wykonawstwa robót drogowych Unidrog zajmuje się produkcją mieszanek mineralno-asfaltowych, świadczeniem usług transportowych, specjalistycznym sprzętem drogowym oraz badaniami z zakresu laboratorium drogowego.
Unidrog dysponuje wykształconą i doświadczoną kadrą inżynierską oraz zatrudnia wykwalifikowanych pracowników, operatorów posiadających odpowiednie uprawnienia oraz wieloletnie doświadczenie na zajmowanych stanowiskach co pozwala na realizację robót na zasadzie generalnego wykonawstwa. Pomimo to, współpracuje ze stałym gronem podwykonawców.
Unidrog dysponuje zapleczem sprzętowym i transportowym:
wytwórnia mieszanek mineralno - asfaltowych Ammann Unibatch 240,
wytwórnia mieszanek mineralno-asfaltowych Ammann Global 160,
granulator destruktu asfaltowego,
samochody wywrotki i ciągniki siodłowe z naczepami,
specjalistyczny sprzęt do wykonywania nawierzchni bitumicznych (rozściełacze, walce stalowe, ogumione, kombinowane o masie od 1,6t do 12t)
skrapiarki emulsji,
koparki,
ładowarki,
równiarki,
drobny sprzęt pomocniczy.
Oferta firmy obejmuje w szczególności:
wykonawstwo robót drogowych - w tym roboty ziemne, elementy ulic, podbudowy, nawierzchnie bitumiczne,
produkcję mieszanek mineralno – asfaltowych,
świadczenie usług transportowych,
świadczenie usług i wynajem sprzętu drogowego,
badania laboratoryjne.
Nowością w ofercie jest produkcja mieszanek mineralno – asfaltowych z dodatkiem asfaltu fluksowanego oraz 20% i 40% udziałem granulatu asfaltowego. Spełniają one wymagania określone w WT-2 z 2014 roku dla mieszanek przeznaczonych do nawierzchni o obciążeniu KR1 – KR4.
Dodatkowo mieszanka z 20% dodatkiem destruktu charakteryzuje się zwiększoną odpornością na działanie wody i mrozu w porównaniu do mieszanki referencyjnej. Ponadto dzięki zastosowaniu dodatku w postaci asfaltu fluksowanego możliwe jest efektywne zagęszczanie warstw mieszanek mineralno-asfaltowych z destruktem w obniżonej temperaturze końcowego zagęszczania o około 20°C, co bezpośrednio przekłada się pozytywnie na aspekty ochrony środowiska naturalnego, a także umożliwia transport na większe odległości. Obniżenie temperatury zagęszczania ma również wpływ na wydłużenie sezonu jej aplikacji. Zastosowanie fluksantu sprawia, że mieszanka charakteryzuje się większą odpornością na spękania wynikające z odziaływania na nią niskich temperatur.
Wdrożenie nowego produktu na rynek było możliwe dzięki zrealizowaniu projektu pt. „Wdrożenie technologii produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej ze zwiększoną ilością destruktu z asfaltem fluksowanym” dofinansowanego w ramach Poddziałania 3.2.2 Kredyt na innowacje technologiczne PO IR 2014-2020. Nr umowy POIR.03.02.02-00-1505/18 z dnia 07.03.2019r.